próba

Nem értem!

2011.12.01. 07:50 Leslie Frank

Nem értem!

    Valaki mondja meg nekem, hogy lehet, hogy tíz emberből hét-nyolc jónak tartja a rendszerváltást, és rossznak a rendszerváltás előtti időszakot. Azt még értem, hogy a 30 év alatti korosztályt (legalábbis egy részét) ezzel meg lehet etetni, de milyen agymosás szükséges ahhoz, hogy 50 év felettiek is így gondolják…
Szerintem a fiataloknak (is) tudniuk kell a valóságot.
    A múltkor egy hosszabb autóúton korosztályom képviselőivel utazva nosztalgiáztunk – régi balatoni kalandokra emlékeztünk.
Számolni kezdtem: a 70-es évek legelején, friss szakmunkás bizonyítvánnyal elhelyezkedtem, 1800 Ft volt a kezdő fizetésem.50 Ft-ból akkortájt egy személy vendéglőben szolidan megvacsorázhatott, vagy pl. a Balatonon egy kellemes kerthelységben egész este kitűnően szórakozhatott.Ma egy egész estés szórakozáshoz egy személynek hozzávetőlegesen 10 000 Ft-ra van szüksége

    Most jön a matekóra, 1970-ben egy frissen végzett szakmunkás

 1./ azonnal el tudott helyezkedni;
 2./ egyhavi fizetéséből 36 estén át szórakozhatott pl. egy Balaton-parti vendéglőben.

    Ez azt jelenti, hogy ha ma egy kezdő szakmunkás el tudna helyezkedni, és úgy szórakozhatna, ahogy mi tettük, kezdő fizetése nettó 360 000, illetve bruttó 600-650 ezer Ft lenne.
    Nos, kedves vállalkozók! Remélem meggyőztelek benneteket, és holnaptól 600 000 Ft-os fizetéssel alkalmazzátok a kezdő szakmunkásokat.

    Vagy, ha nem, akkor valaki elmagyarázza nekem, hogy miért is kell örülnöm a rendszerváltásnak.

   Majoros László

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kaleidoscop-001.blog.hu/api/trackback/id/tr133428094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása